Prevádzka MŠ    

 

Materská škola je v prevádzke v pracovných dňoch od 07:00 – 17:00 hod.

Riaditeľ materskej školy : Nataša Harmatová - t.č. 02 55 57 71 64

                                                                            

Konzultačné hodiny : denne v čase obeda - podľa potreby rodičov.

                                                                           Včase edukačných aktivít od 08:00 10:30 sa informácie nepodávajú.

 

Vedúca školskej jedálne : Mgr. Timea PAPPOVÁ

Konzultačné hodiny : podľa dohovorených termínov

 

Výchovno-vzdelávaciu činnosť v materskej škole vykonávajú učitelia predprimárneho vzdelávania, ktorí spĺňajú podmienky odbornej a pedagogickej spôsobilosti v súlade s platnou legislatívou. V triede zabezpečujú edukačnú činnosť striedavo dve učiteľky, pričom sa ich základný úväzok VVČ spravidla prekrýva v čase pobytu detí vonku a obeda. V rámci svojich kompetencií usmerňujú edukačný proces prostredníctvom dynamických výchovno-vzdelávacích činností podľa plánov VVČ, ktoré vypracúvajú spoločne vopred, v súlade so školským vzdelávacím programom – DOMČEK PREKVAPENÍ.

Podľa vyhlášky MŠ SR č. 541/21 Z. z. o materskej škole v čase neprítomnosti riaditeľky  v MŠ riadi materskú školu poverená zástupkyňa p. učiteľka Hrušovská Denisa.

Denný poriadok v materskej škole

V materskej škole pozostáva výchovno-vzdelávacia činnosť z relatívne ustálených a rytmicky sa striedajúcich organizačných foriem dňa. V organizačných formách dňa sa vzhľadom na optimálny biorytmus a zdravú životosprávu dieťaťa uspokojujú jeho potreby a záujmy, túžby po poznaní a činnosti. Usporiadanie denných činností, pravidelne  sa spracúva vo forme denného poriadku.

Denné činnosti sa striedajú vždy v určitom rytme, čo pozitívne vplýva na celkovú atmosféru a klímu triedy. Medzi deťmi a učiteľkou sa v nej vytvára atmosféra pohody a vzájomnej dôvery. Denný poriadok v materskej škole má byť dostatočne pružný- má umožňovať učiteľke reagovať na potreby a záujmy každého dieťaťa a má poskytovať priestor na pokojný, bezpečný, aktívny a zmysluplný pobyt dieťaťa v materskej škole.

Pri usporiadaní denných činností sa:
• zabezpečuje vyvážené striedanie činností s dôrazom na vytvorenie bezstresového prostredia pre deti, učiteľky a aj ostatných zamestnancov materskej školy, ale aj pre rodičov/zákonných zástupcov,
• dodržiavajú zásady zdravej životosprávy detí,
• vytvára časový priestor na hry, učenie a učenie sa dieťaťa,
• dodržiava pevne stanovený čas na činnosti zabezpečujúce životosprávu detí.

Pri striedaní denných činností by mala učiteľka rešpektovať:
• pravidelnosť – napr. poskytnúť podmienky a priestor na spontánne hry, edukačné aktivity, pobyt vonku a zabezpečiť ich pravidelné opakovanie atď., s dôrazom najmä na to, že v súčasnosti je už prekonaný názor, že všetky organizačné formy sa budú konať v presne stanovenom čase, ako aj s presným časovým vymedzením,
• dôslednosť – napr. umožniť dieťaťu dokončiť hru, príp. presunúť ju vytvorením vhodných podmienok na neskorší čas, alebo viesť deti dôsledne a citlivo k dodržiavaniu pravidiel slušného správania v akejkoľvek situácii atď.,
• optimálny biorytmus – napr. umožniť pravidelnosť v činnostiach zabezpečujúcich životosprávu, pri zabezpečovaní hygienických potrieb, pravidelnosť odpočinku, pohybových a relaxačných cvičení atď.,
• bezstresové prostredie – napr. uspokojovať potreby a záujmy detí, nenáhliť sa v realizácii výchovnovzdelávacích činností, znížiť hlučnosť v triede používaním primeranej hlasovej intenzity, primeraných neverbálnych prejavov atď.

Organizačné formy dňa v materskej škole sú:
1. hry a hrové činnosti (môžu sa zaradiť aj viackrát denne dopoludnia i popoludní),
2. pohybové a relaxačné cvičenia (môžu sa zaradiť aj viackrát denne),
3. pobyt vonku (v jarných a letných mesiacoch aj 2x denne),
4. činnosti zabezpečujúce životosprávu (osobná hygiena, stravovanie, stolovanie),
5. odpočinok (rešpektuje sa aj prípadná potreba spánku niektorých detí),
6. edukačná aktivita (organizačná forma predprimárneho vzdelávania).

V každej organizačnej forme dňa sa v materskej škole integrovane realizujú tematické okruhy :

  Jazyk a komnikácia,matematika a práca s informáciami, človek a príroda,človek a spoločnosť, človek a svet práce ,umenie a kultúra, zdravie a pohyb

*  témy: osobnostný a sociálny rozvoj, ochrana života a zdravia, dopravná výchova – výchova k bezpečnosti v cestnej premávke, environmentálna, mediálna, multikultúrna výchova, výchova k tvorivosti, rozvoj predčitateľskej gramotnosti a gramotnosti vo všeobecnosti, informačno-komunikačné technológie;
• edukačná aktivita - organizačná forma predprimárneho vzdelávania.

ORGANIZÁCIA DŇA DETÍ V MATERSKEJ ŠKOLE (5).docx (137275)